Regulamin strony

Regulamin Serwisu Biura Podróży Prima Travel

I. Postanowienia Ogólne

  1. Na podstawie art. 8 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2013 r., poz. 1422 z późn. zm.), Biuro Podróży Prima Travel sp. z o.o. z siedzibą w Kielcach, ul. Solna 4a/10u, 25-006 Kielce (zwane dalej „Biurem Podróży” lub „Prima Travel”) ustala niniejszy Regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną (dalej „Regulamin”).
  2. Niniejszy Regulamin określa warunki, zasady oraz sposób świadczenia przez Biuro Podróży Prima Travel usług drogą elektroniczną, w szczególności dokonywania obsługi rezerwacji za pośrednictwem Systemu Rezerwacji On-line, oraz zasady pozyskiwania i ochrony danych osobowych osób fizycznych korzystających z usług świadczonych drogą elektroniczną.
  3. Serwis – strona internetowa Biura Podróży Prima Travel, dostępna pod adresem: www.primatravel.pl na której udostępniane są usługi turystyczne, w tym możliwość rezerwacji wycieczek, noclegów, transportu oraz innych produktów turystycznych za pośrednictwem systemu rezerwacji on-line.
  4. Użytkownik – każda osoba, która korzysta z Serwisu, niezależnie od tego, czy dokonuje rezerwacji, czy tylko przegląda ofertę.
  5. Klient – osoba, która zawrze umowę rezerwacyjną za pośrednictwem Serwisu.
  6. Umowa rezerwacyjna – umowa zawarta między Biurem Podróży a Klientem na podstawie dokonanej rezerwacji wycieczki, noclegu, transportu lub innych produktów turystycznych.
  7. Rezerwacja – proces dokonania wyboru usług turystycznych przez Klienta, potwierdzony przez Biuro Podróży, prowadzący do zawarcia Umowy rezerwacyjnej.
  8. Rezerwacja wstępna (dalej rezerwacja) - oznacza czynność zgłoszenia przez Klienta poprzez Serwis chęci zawarcia umowy o usługę turystyczną lub każdej innej umowy, niewiążącą dla stron
  9. Ogólne Warunki Uczestnictwa (OWU) oraz Standardowy Formularz Informacyjny (SFI) określone przez Biuro zasady i warunki korzystania z świadczonych przez niego usług, stanowiące integralną część Umowy o udział w imprezie turystycznej.
  10. Płatność – opłata za wszystkie usługi wskazane przez Użytkownika i zestawione w rezerwacji.
  11. Regulamin – niniejszy dokument określający zasady korzystania z Serwisu oraz prawa i obowiązki stron.
  12. Zasady przetwarzania danych osobowych – Polityka Prywatności dostępna na stronie Serwisu, która określa, jak Biuro Podróży przetwarza dane osobowe Użytkowników.

II. Warunki korzystania z Serwisu

  1. Serwis jest własnością BP Prima Travel i ma prawo dokonywania zmian w Serwisie, modyfikowania, dodawania i usuwania treści w Serwisie.
  2. Użytkownik korzystający z Serwisu zobowiązuje się do przestrzegania postanowień Regulaminu.
  3. Rejestracja w Serwisie oraz korzystanie z systemu rezerwacyjnego nie wymaga obowiązkowego założenia konta, chyba że jest to niezbędne do dokonania rezerwacji lub skorzystania z dodatkowych funkcji Serwisu.
  4. Klient jest zobowiązany do podania prawdziwych danych kontaktowych i niezwłocznego ich aktualizowania w przypadku jakiejkolwiek zmiany.
  5. Klient oświadcza, że zapoznał się z oferowanymi usługami turystycznymi oraz szczegółami rezerwacji przed jej dokonaniem.
  6. Biuro Podróży zastrzega sobie prawo do modyfikacji oferty dostępnej w Serwisie, w tym zmian cen, terminów czy warunków realizacji usług.
  7. Klient korzysta z Serwisu dobrowolnie i na własną odpowiedzialność.
  8. Biuro zapewnia ciągły dostęp do Serwisu, jednak zastrzega sobie możliwość stosowania przerw lub ograniczeń w dostępie do Serwisu, wskutek problemów technicznych lub innych sytuacji losowych na jakie nie ma wpływu.
  9. Biuro nie ponosi odpowiedzialności za poprawność działania Serwisu wynikającą z działania urządzenia Użytkownika. Nie ponosi odpowiedzialności za usługi świadczone przez dostawcę usług transmisji danych Użytkownika wykorzystywanych w celu korzystania z Serwisu.
  10. Biuro dopuszcza możliwość ograniczenia Użytkownikowi możliwości korzystania z Serwisu w razie stwierdzenia korzystania w sposób naruszający prawo lub godzący w usprawiedliwiony interes.
  11. Klient powinien posiadać urządzenie umożliwiające dostęp do Serwisu, dostęp do Internetu oraz przeglądarkę internetową umożliwiającą wyświetlanie na ekranie urządzenia treści Serwisu. Korzystanie z Serwisu, w tym w szczególności dokonywanie rezerwacji, zakupu imprez turystycznych oraz wydruku dokumentów dostępnych za pośrednictwem Serwisu wymaga od Klienta zaakceptowania i przestrzegania treści Regulaminu.
  12. Przedstawiane w serwisie propozycje mogą być w tym samym czasie sprzedane innemu odbiorcy. Decyduje kolejność zapisania rezerwacji w systemie rezerwacyjnym.
  13. Biuro zastrzega sobie prawo oferowania usług innych organizatorów turystyki na zasadach pośrednictwa lub agencyjnych, zgodnie z przepisami Ustawy o usługach turystycznych.

III. Zawarcie Umowy rezerwacyjnej

  1. Informacje podane w Serwisie internetowym stanowią jedynie zaproszenie do zawarcia Umowy i nie są ofertą w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego.
  2. Proces rezerwacji: Wybór usług turystycznych przez Klienta. Wypełnienie formularza rezerwacyjnego, podanie danych niezbędnych do dokonania rezerwacji (w tym dane kontaktowe, dane dotyczące uczestników wycieczki). Potwierdzenie dostępności usługi przez Biuro Podróży.Zatwierdzenie rezerwacji przez Klienta, co stanowi ofertę zawarcia Umowy rezerwacyjnej.
  3. Potwierdzenie rezerwacji – Umowa rezerwacyjna zostaje zawarta z chwilą, gdy Biuro Podróży wyśle Klientowi potwierdzenie rezerwacji na podany adres e-mail. Potwierdzenie to jest jednocześnie dowodem zawarcia Umowy rezerwacyjnej.
  4. Płatności: Klient zobowiązany jest do uiszczenia pełnej kwoty za usługę zgodnie z warunkami podanymi w procesie rezerwacyjnym. Płatności mogą być realizowane za pomocą systemów płatności online dostępnych na stronie Serwisu.
  5. Ceny – ceny usług podane w Serwisie są cenami brutto (zawierającymi VAT), chyba że wskazano inaczej. Ceny mogą ulec zmianie przed dokonaniem rezerwacji, o czym Klient zostanie poinformowany.
  6. Warunkiem niezbędnym do zawarcia Umowy, jest ukończenie przez Użytkownika 18 lat oraz posiadanie pełnej zdolności do czynności.
  7. Płatności należy dokonać poprzez przelew na rachunek bankowy wskazany Użytkownikowi w umowie
  8. W przypadku płatności przelewem na rachunek bankowy - za termin zapłaty uważa się datę wpływu środków na rachunek, a koszty operacji bankowych ponosi podróżny.
  9. Organizator wystawia faktury VAT wyłącznie w formie elektronicznej. Faktury w formacie pdf są na życzenie klienta przesyłane e-mailem. Akceptując Regulamin Klient wyraża zgodę na otrzymywanie faktur w formie elektronicznej poprzez e-mail. Faktury można po umówieniu odebrać również w siedzibie Organizatora. W uzgodnionych indywidualnie przypadkach Organizator wysyła faktury pocztą tradycyjną, lecz może to nastąpić z opóźnieniem.
  10. Treść słowna faktury wystawionej nie może ulec żadnym zmianom po wystawieniu. Zmiany kwot mogą nastąpić w drodze faktury korygującej, zaś poprawa treści opisu wyłącznie w drodze noty korygującej wystawionej przez Nabywcę (Art. 106e. Ustawy o VAT).
  11. Odstąpienie od zawarcia umowy następuje zgodnie z Warunkami Uczestnictwa w imprezach turystycznych.
  12. Reklamacje można zgłaszać i będą rozpatrywane zgodnie z Warunkami Uczestnictwa w imprezach turystycznych.
  13. Biuro informuje, że prawo do bezkosztowej rezygnacji z usługi zakupionej przez Internet w terminie 14 dni nie ma zastosowania do umów o udział w imprezie turystycznej.
  14. Reklamacje dotyczące funkcjonalności Serwisu mogą być zgłaszane przez Użytkownika listownie pod adresem siedziby: Biuro Podróży Prima Travel sp. zo.o., ul. Solna 4a/10u, 25-006 Kielce lub za pośrednictwem wiadomości e-mail pod adresem: biuro@primatravel.pl
  15. Reklamacja powinna zawierać imię i nazwisko Użytkownika, adres e-mail, jak również opis przyczyny i dokładny opis reklamacji oraz sprecyzowane żądanie.
  16. Reklamacje rozpatrywane są w terminie do 30 dni roboczych od dnia ich otrzymania.

IV. Newsletter

  1. Użytkownik może za pośrednictwem Serwisu zapisać się do newslettera, dzięki czemu może być odbiorcą informacji marketingowych i handlowych.
  2. Użytkownik może zapisać się do newslettera za pośrednictwem swojego konta w Serwisie lub bez posiadania konta w Serwisie. 
  3. Użytkownik, który zapisze się do newslettera będzie otrzymywał informacje marketingowe i handlowe za pośrednictwem wiadomości e-mail na podany przez Użytkownika adres e-mail lub za pośrednictwem wiadomości SMS na podany przez Użytkownika numer telefonu.
  4. Korzystanie przez Użytkownika z usług newslettera jest dobrowolne i bezpłatne.
  5. Użytkownik, aby zapisać się do newslettera musi podać adres e-mail oraz wyrazić zgodę na otrzymywanie newslettera.
  6. Zapisanie się do newslettera wymaga następujących czynności:

a.     Podanie adresu e-mail Użytkownika oraz podanie imienia w odpowiednim formularzu w Serwisie;

b.     Oświadczenie o zapoznaniu się z warunkami otrzymywania newslettera i Polityką Prywatności oraz wyrażenie zgody na otrzymywanie newslettera drogą e-mail;

c.     Kliknięcie „Zapisz się”;

d.     Otrzymanie na podany adres e-mail wiadomości z linkiem potwierdzającym subskrypcji;

e.     Kliknięcie  “Potwierdź subskrypcję";

f.      Otrzymywanie informacji marketingowych i handlowych na podany adres e-mail.

  1. Użytkownik w każdym czasie może zrezygnować z usługi newslettera poprzez:  Kliknięcie w link dotyczący rezygnacji, znajdujący się w stopce każdego mailingu. Kontakt z konsultantem  Wysłanie e-maila z oświadczeniem o rezygnacji.
  2. Każdy klient otrzymuje wiadomości newsletter automatycznie. 

V. Polityka cookies serwisu internetowego

  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach Cookiem
  2. Cele wykorzystywania Cookies: optymalizacja korzystania z serwisu, dostosowanie zawartości Serwisu do preferencji Użytkownika, dostosowanie zawartości newslettera do preferencji Użytkownika, cel marketingowy w celu wyświetlenia Użytkownikom odpowiednich reklam na innych stronach internetowych,  cele statystyczne, na podstawie których Administrator jest w stanie określić sposób korzystania z serwisu przez Użytkownika.
  3. Warunki przechowywanie i uzyskiwania dostępów do Cookies: Użytkownik może samodzielnie i w każdym czasie zmienić ustawienia dotyczące plików, Cookies, określając warunki ich przechowywania i uzyskiwania dostępu. Zmian można dokonać za pomocą ustawień przeglądarki internetowej. Użytkownik może w każdej chwili usunąć pliki Cookies, korzystając z dostępnych funkcji w przeglądarce internetowej. Ograniczenie stosowania plików Cookies może wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronie internetowej Serwisu.

VI. Dane osobowe

  1. Administratorem danych osobowych Użytkowników jest Biuro Podróży Prima Travel sp. z o.o., ul. Solna 4a/10u, 25-006 Kielce (dalej: Administrator). Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych Administratorów możliwy jest pod adresem e-mail - biuro@primatour.pl
  2. Dane osobowe przetwarzane są zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (dalej: RODO
  3. Podane dane osobowe przetwarzane są w celu:
  • Zawarcia umowy o udział w imprezie turystycznej i jej wykonania (dotyczy również realizacji innych usług turystycznych świadczonych zgodnie z wyborem klienta), w tym zapewnienia poprawnej jakości usług (podstawa prawna – art. 6 ust. 1 lit b RODO)
  • Świadczenia usługi (w tym usługi świadczonej drogą elektroniczną) w zakresie umożliwienia dokonania rezerwacji i zakupu pojedynczych usług turystycznych świadczonych przez każdo wykonawcę określonych usług takiego jak dostawca usług hotelowych czy przewoźnik lotniczy (podstawa prawna - art. 6 ust. 1 lit b RODO)
  • Wykonania ciążących na Administratorze obowiązków prawnych, np. rozliczeń finansowych i sprawozdawczości rachunkowej (w tym wystawiania i przechowywania faktur) czy też udzielania odpowiedzi na reklamacje (podstawa prawna - art. 6 ust. 1 lit c RODO) dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO; marketingu bezpośredniego produktów i usług, publikacji na profilu Facebook, Instagram, Tiktok, stronie internetowej zdjęć z organizowanych przez nas imprez turystycznych, kot katowania się telefonicznie po odbytej imprezie,  na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO;
  • Przesyłania informacji marketingowych (np. newsletter), w przypadku wyrażenia zgody na wykorzystanie danych w tym celu (podstawa prawna – art. 6 ust. 1 lit a RODO) realizacji bieżącej korespondencji, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO;
  1. Dane osobowe udostępniamy: firmom świadczącym usługi ubezpieczeniowe, obiektom noclegowym, w których wykupiony jest pobyt, przewoźnikom, podmiotom wspierającym nas w świadczeniu usług drogą elektroniczną, czyli takim, które zapewniają usługi płatnicze, pilotom wycieczek, innym biurom turystycznym działającym jako agenci, podmiotom świadczące usługi na rzecz Administratora (tj. IT, księgowe, itp.). Możemy przekazać dane osobowe organom publicznym walczącym z oszustwami i nadużyciami. Ponadto dane osobowe możemy przekazywać podmiotom trzecim z którymi bezpośrednio współpracujemy i jest to niezbędne do prawidłowego wykonania umowy. Dane osobowe Użytkowników mogą być przekazywane i przetwarzane poza miejscem ich zamieszkania, do krajów spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego – przekazanie danych tym zakresie będzie niezbędne do wykonania umowy realizującej usługę.
  2. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do zawarcia umowy i jej wykonania. Konsekwencją niepodania danych osobowych będzie brak możliwości zawarcia i wykonania umowy.
  3. Klient zawierający umowę o udział w imprezie turystycznej, czyni to także w imieniu wszystkich osób wymienionych w potwierdzeniu rezerwacji/dokumencie podróży i przejmuje tym samym odpowiedzialność za poinformowanie ich o określonych w niniejszym dokumencie zasadach przetwarzania danych osobowych przez Administratora danych.
  4. Podane dane osobowe, w zależności od celu będą przetwarzane przez Administratora: wszędzie tam gdzie przetwarzanie danych osobowych wynika z obowiązków prawnych ciążących na Administratorze - przez czas w którym przepisy prawa nakazują ich przetwarzanie; w przypadku kiedy przetwarzanie danych osobowych wynika z zawartych umów lub przyjęcia i obiegu korespondencji przez czas po którym przedawnią się ewentualne roszczenia; w pozostałych przypadkach - do momentu wycofania zgody lub zgłoszenia sprzeciwu wobec przetwarzania.
  5. Administrator ma prawo do przetwarzania danych osobowych przez okresie zbędny do realizacji wskazanych powyżej celów. W zależności od podstawy prawnej będzie to odpowiednio:
  • czas niezbędny do realizacji umowy,
  • czas wykonywania obowiązków prawnych oraz czas, w którym przepisy prawa nakazują przechowywać dane, np. przepisy podatkowe
  • czas, po którym przedawnią się roszczenia wynikające z umowy,
  • czas do momentu wyrażenia sprzeciwu,
  • czas do momentu wycofania zgody
  1. W związku z przetwarzaniem przez Administratora danych osobowych, klientowi przysługuje:
  • prawo dostępu do danych osobowych,
  • prawo do sprostowania danych osobowych,
  • prawo usunięcia danych osobowych (prawo do bycia zapomnianym),
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych,
  • prawo do przenoszenia danych do innego administratora,
  • prawo do cofnięcia zgody w przypadku, gdy Administrator będzie przetwarzał dane osobowe klienta w oparciu o zgodę, w dowolnym momencie i w dowolny sposób, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem,
  • prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych w sytuacji, kiedy podstawą przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes Administratora,
  • prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy klient uzna, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy Rozporządzenia.
  1. Biuro Podróży Prima Travel sp. z o.o.  korzysta z plików cookie czyli małych plików, które gromadzą i przechowują informacje, na podstawie których możliwe jest bieżące zapewnienie prawidłowego funkcjonowania Serwisu, jak również doskonalenie naszych usług oraz monitorowanie skuteczności kampanii, zadowolenia Użytkownika i poprawy jakości obsług.
  2. Serwis gwarantuje bezpieczeństwo wszystkich wprowadzonych do niego danych.
    Wszyscy użytkownicy Serwisu są chronieni i pozostają anonimowi podczas korzystania z niego, do momentu, gdy dobrowolnie zdecydują się ujawnić swoje dane osobowe w procesie rejestracji.
  3. Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane przez nas automatycznie, w tym poprzez profilowanie, jednak decyzje wiążące nie będą zautomatyzowane. Profilowanie nie będzie też wywoływać wobec Ciebie żadnych skutków prawnych lub w podobny sposób wpływać na Twoją sytuację. Oznacza to, że informacje, które np. pokażemy Ci na naszej stronie, mogą być powiązane z wycieczkami, którymi poprzednio się interesowałeś. Dzięki temu będziemy mogli lepiej dopasować nasze usługi do Twoich preferencji, potrzeb i zainteresowań.

VII. Inne postanowienia

a) Wszelkie spory związane ze świadczeniem usług drogą elektroniczną przez System rezerwacyjny rozpatrywane będą przez sąd powszechny, rzeczowo i miejscowo właściwy zgodnie z obowiązującymi przepisami.

b) Użytkownicy Serwisu maja prawo, wyłącznie w celach prywatnych, do przeglądania informacji zamieszczonych w Serwisie, dokonywania ich zapisu w postaci plików tymczasowych oraz drukowania wybranych stron internetowych.

c) W sprawach nieuregulowanych w niniejszym regulaminie zastosowanie mają odpowiednie przepisy prawa polskiego, w tym w szczególności ustawy z dnia 24 listopada 2017 r. o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych (Dziennik Ustaw, poz. 2361), Kodeksu Cywilnego, ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz o prawie autorskim i prawach pokrewnych.

d) W przypadku jakichkolwiek dodatkowych pytań lub wątpliwości dotyczących niniejszego regulaminu, prosimy kontaktować się z operatorem za pomocą zakładki „Kontakt”.

e) Niniejszy regulamin obowiązuje od dnia 10.12.2024 r.